Vreau să știu

Dislexia este dificultatea de a stăpâni în mod precis și fluent limbajul scris-citit, dificultate ce afectează aproximativ 10% din populație. Acest lucru se întâmplă indiferent de limba maternă, iar dificultațile întâmpinate de dislexici persistă pe tot parcursul vieții.
Este important însă să știi că dislexia nu este o boală, ci o tulburare de învățare care implică dificultăți de citire, scriere și uneori vorbire. Cu ajutorul instrumentelor potrivite, al specialiștilor și, foarte important, cu sprijin emoțional, copiii cu dislexie pot performa la școală și pot deveni ceea ce își doresc.
Potrivit British Dyslexia Association, 10% dintre britanici suferă de dislexie, ceea ce înseamnă peste 7 milioane de persoane. Asociația „Dyslexia Action” estimează însă, într-un studiu din 2017, că procentul real depășește 15% din populație (11 milioane de persoane). Dyslexia International (2017) sugerează că 5-10% din populația globului (aproximativ 700 de milioane) ar fi dislexică – dar și acest procent este subestimat. Un studiu (Sprenger-Charolles & Siegel, 2016) sugerează că 17% ar fi un procent mai realist.

10 semne care te ajută să identifici la timp dificultățile în citire ale copilului

• Pronunță cu dificultate cuvintele noi sau confundă adesea cuvinte asemănătoare.
• Are dificultăți în recunoașterea sunetelor și literelor ce alcătuiesc cuvintele citite, adaugă sau elimină sunete.
• Nu reține cuvintele, citindu-le pe litere sau silabisindu-le de fiecare dată, chiar dacă se repetă pe o pagină.
• Sare peste anumite cuvinte din propoziții și nu se oprește să se corecteze.
• Adesea „ghicește” cuvintele, în loc să le silabisească sau să le citească pe litere.
• Întâmpină probleme când trebuie să citească un text cu voce tare și cu intonație.
• Citește lent, adesea ignorând punctuația.
• Nu înțelege întotdeauna ceea ce abia a citit, nu reușește să facă un rezumat.
• Evită să citească, mai ales cu voce tare.
• Se lasă foarte ușor distras când trebuie să citească, nereușind să se concentreze.

Fiecare carte din această colecție conține o poveste și activități de lectură concepute cu logopezi și învățători de specialitate, adaptate pentru copii dislexici sau cu dificultăți de citire.

 ilustrații poziționate în apropierea textului

 portretul personajului în fața liniei de dialog pentru identificare facilă

 cuvinte evidențiate și silabe colorate diferit

• riglă de lectură

• font special cu spațiere generoasă între rânduri, litere și cuvinte

Cărțile din colecția #DYS_clasic prezintă o variantă adaptată a celor mai cunoscute opere din literatura clasică universală. Prezentarea personajelor și marcarea replicilor lor prin pictograme, fontul adaptat pentru diferențierea rapidă a literelor și rigla de urmărire a rândurilor ajută copilul să citească mai repede și mai ușor, iar întrebările de la finalul fiecărui capitol verifică înțelegerea textului.

 text adaptat, ușor de citit și înțeles

 portretul personajului în fața liniei de dialog pentru identificare facilă

• riglă de lectură

• font special cu spațiere generoasă între rânduri, litere și cuvinte

• întrebări de verificare a înțelegerii textului

Clubul Dys a luat naștere din dorinţa de a reduce efortul lecturii și urmărește să-i determine pe copii să citească mai ușor, mai bine și cu mai multă plăcere. Titlurile din această colecţie au o oarecare legătură, cu personaje pe care le urmărim de la o carte la alta. Înţelegerea este înlesnită de aceste legături și de referinţele comune. Prin urmare, cititorul se simte expert. Poate să treacă ușor de la o poveste la alta și, astfel, să citească mai repede și mai bine.

 personaje comune în toate cele 6 volume

 teme actuale și rezolvate într-un mod constructiv

 dialoguri numeroase, evidențiate cu caractere italice

• font special cu spațiere generoasă între rânduri, litere și cuvinte

Fabulele scrise de Esop (620-564 î.Hr.) reprezintă o colecție de povești un fir narativ simplu, din care se desprinde cu ușurință o morală, ceea ce le
face foarte potrivite ca prime lecturi ale cititorilor începători. Datorită fontului special Dyslexie, sunt recomandate și copiilor mai mari care citesc cu dificultate.

 Nivelul 0 – text scris doar cu majuscule și cu font special pentru citire rapidă, propoziții scurte, cuvinte simple.

 Nivelul 1 – text scris cu font special pentru citire rapidă, corp de literă mărit, paragrafe scurte, acțiune ușor de urmărit.

 Nivelul 2 – text scris cu font special pentru citire rapidă, fraze mai lungi, detalii mai multe, acțiune mai complicată.

Fiecare carte din această colecție conține o poveste și activități de lectură concepute cu logopezi și învățători de specialitate, adaptate pentru copii dislexici sau cu dificultăți de citire.

ilustrații poziționate în apropierea textului

portretul personajului în fața liniei de dialog pentru identificare facilă

cuvinte evidențiate și silabe colorate diferit

riglă de lectură

font special cu spațiere generoasă între rânduri, litere și cuvinte

Cărțile din colecția #DYS_clasic prezintă o variantă adaptată a celor mai cunoscute opere din literatura clasică universală. Prezentarea personajelor și marcarea replicilor lor prin pictograme, fontul adaptat pentru diferențierea rapidă a literelor și rigla de urmărire a rândurilor ajută copilul să citească mai repede și mai ușor, iar întrebările de la finalul fiecărui capitol verifică înțelegerea textului.

text adaptat, ușor de citit și înțeles

 portretul personajului în fața liniei de dialog pentru identificare facilă

• riglă de lectură

• font special cu spațiere generoasă între rânduri, litere și cuvinte

întrebări de verificare a înțelegerii textului

Clubul Dys a luat naștere din dorinţa de a reduce efortul lecturii și urmărește să-i determine pe copii să citească mai ușor, mai bine și cu mai multă plăcere. Titlurile din această colecţie au o oarecare legătură, cu personaje pe care le urmărim de la o carte la alta. Înţelegerea este înlesnită de aceste legături și de referinţele comune. Prin urmare, cititorul se simte expert. Poate să treacă ușor de la o poveste la alta și, astfel, să citească mai repede și mai bine.

 personaje comune în toate cele 6 volume

 teme actuale și rezolvate într-un mod constructiv

 dialoguri numeroase, evidențiate cu caractere italice

• font special cu spațiere generoasă între rânduri, litere și cuvinte

Fabulele scrise de Esop (620-564 î.Hr.) reprezintă o colecție de povești un fir narativ simplu, din care se desprinde cu ușurință o morală, ceea ce le
face foarte potrivite ca prime lecturi ale cititorilor începători. Datorită fontului special Dyslexie, sunt recomandate și copiilor mai mari care citesc cu dificultate.

 Nivelul 0 – text scris doar cu majuscule și cu font special pentru citire rapidă, propoziții scurte, cuvinte simple.

 Nivelul 1 – text scris cu font special pentru citire rapidă, corp de literă mărit,paragrafe scurte, acțiune ușor de urmărit.

 Nivelul 2 – text scris cu font special pentru citire rapidă, fraze mai lungi, detalii mai multe, acțiune mai complicată.

Vizitează-ne pentru a fi mereu la curent cu noutățile!